Desenvolupament de mitjans específics per a la recollida comercial
El Decret Legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora dels residus a Catalunya estableix a l’article 54 que la persona titular d’una activitat que genera residus comercials els ha de gestionar per sí mateixa, d’acord amb les obligacions pròpies de les persones productores o posseïdores de residus. La persona titular de l’activitat ha de lliurar els residus que generi o posseeixi a una persona gestora autoritzada per a què se’n faci la valorització, si aquesta operació és possible, o bé s’ha d’acollir al sistema de recollida i gestió que l’ens local competent estableixi per a aquest tipus de residus, sempre i quan el municipi ofereixi el servei.
L’activitat comercial és un dels principals generadors de residus en l’àmbit urbà, motiu pel qual l’adopció de polítiques específiques per a aquest col·lectiu pot permetre una major participació en els esquemes de recollida selectiva, millorant els nivells de recollida globals del municipi. Segons un estudi elaborat per l’Agència de Residus de Catalunya l’any 2013 els residus comercials representen un 37% de la generació dels residus municipals a Catalunya.
Fitxa tècnica
Optimització i eficiència, Recollida selectiva
- Tipus fracció:
Envasos Lleugers, Matèria Orgànica, Paper - Cartró, Resta, Vidre - Mida municipi:
Municipis Grans, Municipis Mitjans, Municipis Petits - Municipi:
Amposta, Badalona, Blanes, Conselh Generau d'Aran, Mataró, Mollet del Vallès, Sant Adrià de Besòs, Viladecans