ACTUALITAT

“Res no és el que sembla”: una campanya creativa per impulsar la recollida selectiva a les llars

“Res no és el que sembla”: una campanya creativa per impulsar la recollida selectiva a les llars

La nova campanya de foment de la recollida selectiva a les llars aposta per un enfocament visual i conceptual innovador per posar en valor l’economia circular. Sota el claim Res no és el que sembla, la iniciativa convida la ciutadania a mirar els residus amb una nova perspectiva i a entendre’ls com a recursos amb futur.

Inspirada en l’univers surrealista de René Magritte, la campanya juga amb la contradicció entre imatge i text per generar sorpresa i reflexió. Els materials gràfics mostren objectes quotidians que, aparentment, no són el que indiquen les paraules que els acompanyen. D’aquesta manera, s’exemplifica com una correcta separació dels residus pot donar lloc a noves vides i usos inesperats.

Així, una ampolla de plàstic es transforma en una joguina, un pot de conserva esdevé una ampolla de perfum o una simple espina de peix acaba convertida en una flor. Metàfores visuals que transmeten un missatge clar: separar bé els residus és el primer pas perquè els materials tornin al circuit productiu.

La campanya posa l’accent en el concepte de segones oportunitats, tant per als materials com per al model de consum. Amb un llenguatge proper i una imatge impactant, es vol reforçar la idea que els petits gestos quotidians a casa tenen un impacte directe en la sostenibilitat i en la construcció d’un sistema més circular i responsable. L’Agència de Residus de Catalunya ha publicat un kit digital per als ens locals que vulguin utilitzar la totalitat o una part dels materials que es posen a la seva disposició per dur a terme una campanya al seu entorn i fomentar la recollida selectiva dels residus domèstics.