Inici / actuacions / Innovació en el servei de recollida de residus municipals: Pla de control i millora contínua
Innovació en el servei de recollida de residus municipals: Pla de control i millora contínua
Descripció
Arran de la crisi econòmica patida en els darrers anys, les administracions públiques han buscat optimitzar els serveis prestats sense que això suposés una disminució de la seva qualitat. En molts casos, existeix potencial de millorar l’eficiència dels serveis de recollida de residus i neteja viària.
En aquest context, es recomana la implementació d’un sistema de control i millora contínua amb l’objectiu d’oferir un servei de qualitat a la ciutadania i aconseguir la màxima eficiència en la prestació del servei. Addicionalment, es recomana introduir el concepte de facturació variable, on l’Ajuntament paga a l’empresa concessionària en funció del compliment i la qualitat del servei. En aquest sentit, el grau de satisfacció ciutadana amb el servei hauria de computar a l’hora d’avaluar el grau de qualitat del servei.