Un any més, es posa en marxa el Mercat d’intercanvi de disfresses a Reus. Aquesta iniciativa, organitzada pel Casal de Joves La Palma i que s’efectua uns dies abans de la celebració de Carnaval, té la finalitat de conscienciar i fomentar el consum responsable, oferint a tothom que vulgui la possibilitat de poder aconseguir una disfressa original sense haver de gastar-se diners.
Aquest any però, amb l’objectiu d’aconseguir més visibilitat, el punt d’intercanvi es localitza al Mercat Central de la capital del Baix Camp, on tothom que vulgui una disfressa ha de portar-ne una per intercanviar-la per una altra de manera totalment gratuïta. Tothom que no hagi pogut canviar una disfressa el dissabte 3 de febrer o no hagi trobat el que buscava, també ho podrà fer entre els dies 5 i 9 de febrer al Casal de Joves La Palma.
En aquest sentit, els organitzadors recorden la importància que les vestimentes i/o complements subjectes a ser intercanviades estiguin netes i en bon estat i, en cap cas, es pot comprar o vendre cap disfressa.
Seguint amb la mateixa línia, Tarragona també fomenta la reutilització de roba i objectes de Carnavals passats amb l’actuació Carnaval 3R’s. Reduir, Reutilitzar i Reciclar. La proposta anima als ciutadans a entregar les seves disfresses als centres cívics, al Mercat Central o a la botiga Roba Amiga i, en aquest cas, la cooperativa s’encarregarà de deixar-les com noves i posar-les a preus molt populars, amb la finalitat de finançar el treball d’inserció i integració sociolaboral que realitza l’entitat.
En aquest context, els recomanem que consultin la següent actuació de la Plataforma, on s’explica el foment de la reutilització de roba (
consulta aquí).